lördag, augusti 04, 2007

På stickorna i augusti!




Snart så är jag klar med mitt andra Louisa Harding projekt. Det är en kofta som heter "Margurite" och som finns i häftet "The Design Collection". Garnet är helt underbart och lättstickat, stickfastheten stämmer exakt och jag är helnöjd med resultatet. Garnet heter "Impression" och jag har valt originalfärgen i gul-grönt. Läckert!!! om man får säga det själv.

Mitt andra pågående projekt (finns fler men mest UFON...) är en sjal av turkiska garner. Jag använder mig av mitt favoritmönster från Sandnes - köpt från Britt Anderssons butik på nätet.


Jag har stickat flera sjalar efter detta mönster och den ena blir mer fantastisk än den andra. Den första jag stickade var i originalgarn + lite silvrigt bandgarn. Sen blev den en med turkosmix och brunt och den tredje har jag stickat som present i kaki-gröna toner. Får se om jag lyckas få dessa på bild framöver. Men pågående finns här:


1 kommentar:

Unknown sa...

Kofta ser underbart ut. Väcker min måste-ha-känsla. Kanske är det dags att börja sticka igen. Ha en bra dag.