fredag, mars 13, 2009

Vill sticka mera!


Surfade runt och kikade i spacet och fick inspiration från en dam som stickat Calm av Kim Hargreaves. So Knitpicky
Jag ska kika i gömmorna vad jag har för garnsubstitut för att göra denna läckra modell som går fort att göra.
Igår kväll var jag trött på min Debbie Bliss Slimeline kofta så då drog jag fram två härvor med Förgarn och började sticka på en väska som jag sen ska tova. Hann botten och några centimeter uppåt.
Som co-driver i stickandet såg jag två filmer, "The Visitors" samt "When she was out". Den första ett amerikanskt drama från 2007 som handlade om en man som fick oväntade inneboende i sitt hem. Det visade sig vara illegala invandrare och på något sätt så fick mannen mening med livet i samband med att han vart involerade i deras öde. Den andra filmen var också amerikansk med Kim Basinger i huvudrollen. Det handlade om en kväst hemmafru som i samband med en shoppingtur blev involverad i mord och otäckheter. Riktigt bra båda två och som sagt, mycket stickvänliga!
Under gårdagen så satt jag och funderade på det här med att sticka en klänning och jag har nästan bestämt mig för modellen ur Filati.

Inga kommentarer: