onsdag, juni 18, 2008

Nyårslöfte - Att röka - kontroversiell?


Ja det kan tyckas något kontroversiellt att jag hade som nyårslöfte att jag skulle börja röka, men jo så är fallet. Nu har jag i alla fall inlett mig själv i frestelsen och ägnar mig numera åt en ny last. Jag har helt enkelt börjat röka. Mest feströka.


Första försöket gjorde jag efter Paris-resan i april. Vi upptäckte att de i Frankrike nu bannlyser rökare och att hitta en tobaksaffär var inte det lättaste. Jag minns att i min ungdom det fanns gott om Tabac-er men nu var de liksom puts väck. Det fanns också gott om affischering om hur skadligt det är att röka. Jo det är nog sant...


Men nog om elände - jag har ju en ny last och jag minns nu inte riktigt när och var jag började röka (igen - syndade även i tonåren) men det måste ha varit nu när försommarvärmen slog till. Vi blev hembjudna på en drink hos några bekanta och de bjöd då på Cafe Creme-cigariller och både jag och min kärlek tog ett par bloss.


Sen vart det nog kört för nu när det är fest och partaj brukar jag ta fram min egenhändigt inköpta ask med små cigariller. Det känns också skönt o röka för o blåsa bort mygg och även smakar gott tillsammans med ett glas konjak eller rödvin. Jo, det är så sant, jag dricker alkohol med (och käkar choklad).


Nog om onyttigheter men jag sammanfattar detta med att jag numera ägnar mig allt mer åt LIVETS GODA!

Inga kommentarer: