onsdag, oktober 01, 2008

På stickorna och nya drömmar


Stickar för fullt på raggsockor. Det är ju snart jul (?) så jag tänkte att årets klappar kommer innehålla sockor från tant Kristina (faster som jag är). Hittills har jag stickat 2 par och 3:e paret är på G. Första paret blev så snygga så de behåller jag själv. Par nr 2 blev utomordentliga till min käreste (som han får före jul dock...) och tredje paret ska min yngsta dotter få. Också före jul tror jag eftersom de kan vara sköna i gummistövlarna. (Regnar för fullt just nu).




Garnet är Raggi - sockgarn från Grunnebogarn. Köpte mönster men fick modifiera med hjälp av stickvännerna på nätet eftersom sockan blev för "toppig". Nu så har jag fått till ett fint trubbigt avslut som passar de flesta storlekar.




Sen har jag också snyat in på en snygg bolero som jag fick tips via Elann på. Boleron heter Cressida och kommer ifrån Rowan. Jag har nu lokaliserat mönstret och idag köpt häftet ifrån England. Det var på rea så det kostade inte mer än £5 + porto. Givetvis var jag "tvungen" att köpa några till häften som jag inte har ;o). Så fort de kommer ska jag fota så ni får se.


Inga kommentarer: