onsdag, oktober 29, 2008

Sticksäsongen i full blomning

Ja nu har stickorna äntligen kommit fram rejält. Varje kväll (nästan) blir det några varv eller centrimetrar. Tröjan i peruansk ull närmar sig dryga halvleken. Rygg och framstycken är klara. Första ärmen är också påbörjad.


Snart blir det även mer tid för stickning för jag ska börja jobba på Arlanda och kommer pendla varje dag. Då är det läge med ett mindre handarbete så då tar jag fram strumpstickorna igen och börjar producera fler sockor och vantar.


Första paret vantar är också på G. De blir till min lilla Alice eftersom jag använder samma färgblandning som till sockorna jag stickat förut.


Inga bilder idag - de kommer senare.

Tankar om nya projekt:

  • fler sjalar i sånt där fransigt garn (julklappar)

  • väst eller stortröja till mig själv

  • kofta enligt Garnstudio-mönster 108-1 (garn från Lienes design)

1 kommentar:

Samtal från min trädgård sa...

Jag håller också på med Garnstudios mönster 108-1. Den är så enkel, bara räta, men tyvärr kommer det hela tiden annat emellan, så det är segt att få något färdigt!