måndag, januari 28, 2008

44+







så var årets födelsedag överstökad. Eftersom jag ändå skulle åka till Göteborg för att lära mig lite mer om ett annat datasystem så passade jag på att boka en weekend i Götet med.






Quality Hotel 11 tillbringade jag således 3 nätter. 1 allena och 2 med min kärlek. Val av hotell utgick ifrån Coop Medmera's erbjudande - "åk 2 nätter för 2 pers för 1398:-" och valet blev lätt då det var enda hotellet som låg i närheten av Sigmas kontor på Lindholmspiren.

Hotellet ligger vackert beläget vid Göta Älvs strand och strax intill ligger även en läcker restaurang - längst ute på en pir. Restaurangen heter River Café och jag tillbringade 2 kvällar där käkandes kvällens 3-rätters erbjudande. Jag är mer än nöjd med stället kan jag säga.

Lördagen 19/1, som var min födelsedag, var helt min dag och jag tillbringade den på Nordstan/Avenyn med 6-timmars shopping! - Resultatet var 4 par skor (för under 1000:-), ett bordsur, lite doftagott créme, en glasskål, ett glasfat, en t-shirt till tonårstjejen och troligen mycket mer som jag redan förträngt. Min älskling bjöd på skaldjurssallad med öl, caffe latte, praliner och konjak. Och sen åkte vi tillbaka med Älvsnabben fram emot kvällningen när affärerna stängde och vi var helt slut. Sen passade vi på att bada bastu, dricka champagne och käka mer praliner och... Kvällen avslutades med lyxmiddag på River Café och sen var Kristina trött och somnade gott i älsklingens famn. Mmmmm. En underbar födelsedag!

Inga kommentarer: