måndag, april 23, 2012

På stickorna

En indisk kollega kom med ett halvt kilo garn från India Land och han har frågat mig om jag kan göra något åt min lilla Alice.
Till slut bestämde lilltjejen och jag att vi ska köra Garnstudio modell nr 9-112. Dock behövdes ytterligare ett garn och jag hade i mitt lager ett tunt fint garn "Ciuffetto" som jag "stashat" ett par år. Resultatet kommer snart eftersom jag har nu kommit ca 60% av koftan. Själva kroppen är klar och arm två nästan klar. Sen återstår ytterligare en ärm och slutligen sammanstickas allt på en rundsticka. Färgen är naturvit och knappar ska också till. Jag har fått ganska mycket knappar från Indien men jag är fortfarande osäker på om de kommer matcha det färdigstickade plagget.
Kommande: en till pippitröja till en kompis på jobbet. Jag frågade henne om hon önskar sig något hemstickat och javisst - en pippi! Vet inte vilket nummer det blir i ordningen, men den här gången blir det i 100% bomull.

2 kommentarer:

Margita sa...

Välkommen tillbaka det var längesedan.

Myricas Farmor sa...

Hejsan min vän,
Det var länge sedan, jag blir så glad när du skriver och visar vad du gjort, alltd kul.
HA det gott
kram